Секрети виготовлення велосипедних рам.

Секреты изготовления велосипедных рам

Для одних велосипедів головне - жортскість рами, при цьому виникає проблема з комфортом, для інших навпаки, для третіх найважливіше - це мала вага.

При цьому завжди необхідно враховувати, що ціна повинна бути доступною.

Існує маса технологій виробництва труб і їх з'єднань.



У серійному виробництві знаходяться такі рами:

  • • Сталеві
  • • Високолеговані
  • • Хромомолібденові
  • • Алюмінієві (мається на увазі сплави на основі алюмінію)
  • • Титанові
  • • Карбонові
  • • Комбіновані (титаново-хромомолібденові, алюмінієво-карбонові)

Труби для сталевих рам виготовляють з листової низьковуглецевої сталі путeм скручування і зварювання по центру. Такі рами характеризуються низькою ціною, більшою вагою і малої витривалістю.

високолегіровані - це стали з високим вмістом хрому, молібдену, кобальту і т.д. Сталеві високолегіровані рами мають гарне співвідношення ціна-якість. Звичайно, велосипеди виходять не дуже лeгкіми і накатистими, але у них самі надійні рами. Рама з високолегірованої сталі руйнується поступово - спочатку з'являється тріщина, потім надлом і тільки після цього руйнування. Якісні недорогі велосипеди на основі рам з високолегірованих сталей виробляє фірма Comanche - такі моделі як Prairie, Ontario і дитяча Pony.

хромомолібденові сталі відрізняються пружними властивостями. Такі рами добре поглинають вібрації, що виникають через нерівності поверхні дороги. Велосипеди на основі таких сталей зараз велика рідкість через здешевлення труб з алюмінієвих сплавів. Але дуже поширені жосткі вилки на основі хромомолібдена.

алюмінієві сплави (Найчастіше-це сплав алюмінію зі свинцем або цинком) набули найширшого розповсюдження в результаті невеликої вартості (трохи дорожче сталевих). А ось характеристики алюмінієвих рам набагато цікавіше сталевих. Алюмінієві рами мають труби більшого діаметру, велику товщину стінок, при цьому меншу вагу і велику жосткість. Однак руйнуються такі рами раптово. Такі рами лeгкі, накатисті, хоча і більш чутливі до нерівностей дороги.

Рами з титанових сплавів зустрічаються вкрай рідко, оскільки вони дуже дорогі. Дорожнеча пояснюється складністю механічної обробки і зварювання, однак вони не піддаються корозії і стійкі до механічних впливів, хоча руйнуються раптово, як і алюмінієві і не піддаються відновленню. На основі таких сплавів роблять рами для шосейних і гірських велосипедів топового рівня.

Композитні і карбонові рами виготовляють з ниток кевлара, фибергласа, карбону, вугільної нитки. Спеціальний верстат сплітає трубчастий панчох, який просочується компаунд-смолами і спікається при температурі 1800 градусів. Після механічної обробки отримані труби за допомогою металокерамічних клеїв приклеюються до алюмінієвих і титанових вузлів. Готовий вироб проходить термічну обробку.

За вагою, міцністю, жeсткістю композитні і карбонові рами значно перевершують конкурентів, але такі рами дуже дорогі, не стійкі до точкових ударів і не підлягають відновленню.

Велосипеди з карбоновими рамами мають найкращі ходові якості, в той же час мають підвищену чутливість до нерівностей, і, як наслідок, до сильної вібрації. Карбонові рами виготовляють для велосипедів, які призначені для спортсменів, які беруть участь в змаганнях.

Крім того, кожна відома фірма розробляє свої технології виготовлення рам. наприклад,Bergamont використовує 3D ковку труб.Trek розробила сплав Alpha Silver Aluminum, а Cannondale запатентувала технологію Save.

Розвиток велосипедобудування не стоїть на місці, а значить, у цій статті буде продовження.